UKK - Usein kysytyt kysymykset

1. Mitä materiaalia korvikset ovat?

Kaikki ihoa koskettavat metalliosat ovat ruostumatonta terästä, jota myös kirurginteräkseksi kutsutaan. Ruostumaton teräs on yleisesti hyvin siedetty materiaali. Kullatuissa osissa on ruostumattoman teräksen päällä kultapinnoite.

Itse korujen design on luotu polymeerisavesta tai epoksihartsista erilaisia tekniikoita käyttäen. Myös helmi- ja kivikorviksia, sekä erilaisia ketjukorvakoruja on mallistossa.

2. Onko korvikset painavia?

Suurinosa korviksista ovat koosta ja materiaalista riippumatta superkeveitä! Nappikorvikset ovat niin kevyitä, ettei keittiövaaka anna mitään lukemaa. Metallikilluttimia sisältävät korvakorut ovat painavampia, mutta silti 1 korvis painaa alle 10 g! Jos jostain tuotekuvauksesta puuttuu paino, laita viestiä Yhteystiedot-sivulla olevan lomakkeen kautta :)

3. Toimitetaanko korvikset korurasioissa?

Ei. Vaikka jotkut korvikset on kuvattu rasioissa, niistä tulisi lisää painoa tilaukseen, jolloin postituslaatikon paino nousisi yli 50 g eikä kirjetoimitus olisi enää mahdollista. Korvikset toimitetaan taustapahveihin kiinnitettynä. Voit kuitenkin ostaa korurasian erikseen.

4. Onko korviksille erityisiä hoito-ohjeita?

Vältä kastelua. Uiminen, paljuilu, sauna, suihku jne. 

Suihkuttele hajuvedet, hiuslakat ym. kemikaalit ennen korviksien laittoa tai suojaa niitä kädellä. Kiiltävä hartsipinnoite ja peiliakryyli ovat pinnoiltaan herkkiä, eivätkä kestä voimakkaita kemikaaleja.

Älä puhdista korviksia puhdistus- tai desinfiointiaineilla. Voit pyyhkiä pinnan tarvittaessa kostealla, pehmeällä kankaalla.

Yöksi korvikset tahtovat omaan rauhaan, joten otathan ne pois, kun käyt nukkumaan.

Peiliakryyli- ja kiiltäväpintaisia hartsikorviksia suosittelen säilyttämään erillään muista koruista, tai pienessä pussukassa, ettei niiden pinta naarmuunnu.
Saat aina tilauksesi mukana kirjalliset ohjeet. 

5. Kuinka usein tulee uusia malleja?

Aika usein. Toimin täysin fiilispohjalta enkä koskaan tiedä millaisia korviksia ensi viikolla saattaa syntyä :) Uudet mallit, värit ja täydennykset julkaistaan sitä mukaa kun niitä valmistuu. Silloin tällöin saatan tehdä korusarjan joka julkaistaan ns. Droppina. Julkaisupäivä ja -aika ilmoitetaan aina etukäteen Zen Designin somekanavissa. Jos joku malli on loppuunmyyty, niin kannattaa aina kysyä jos sitä saisi lisää :)

6. Voinko tilata korvikset omien toiveiden mukaan?

Tietyissä rajoissa kyllä, mutta kysy aina ensin viestitse onnistuuko :) Kaikkia olemassa olevia malleja voi pyytää toisen värisenä tai jollain pienillä muutoksilla. En kuitenkaan pysty toteuttamaan tilauksia jotka ovat tähän tyyliin: "Saisiko kolibrit hieman erilaisilla siivillä", "Teetkö mulle orava-korvikset", "Haluan näihin klipsikiinnityksen" (tilaus tehty jo ja pyyntö jälkikäteen).

Korvakorut tehdään muoteilla, joten en pysty muuttamaan muotoa enkä itse valmista muotteja. Toiveita otan toki vastaan, ja voin katsella löytyykö jotain tiettyä muotoa seuraavan kerran kun olen tarvikkeita hankkimassa. Klipsikorvakoruja en valitettavasti tee ollenkaan.

Kiinnityksen (koukku/rengas) muuttaminen onnistuu useimpiin korviksiin ilman etukäteisviestittelyä, ja siihen ohjeet ja mahdolliset vaihtoehdot löytyy aina tuotekuvauksesta.

7. Kuka korvikset valmistaa?

Yksinyrittäjä kun olen, niin minä (Sari) :)

Kaikki korvikset ovat metalli- ja lasiosia lukuunottamatta itse suunniteltu ja käsin valmistettu Jyväskylässä. Käyttämistäni tekniikoista johtuen, osa korviksista on väritykseltään uniikkeja, eikä useinkaan kahta täysin samanlaista korvista ole. Parhaani mukaan etsin suunnilleen samanlaiset pareiksi, ja täysin eri värityksellä olevat laitan eri tuotteeksi, esim. Malli 1, Malli 2, Malli 3 jne.

Otathan tämän huomioon tilausta tehdessäsi.

8. Mitä maksutapoja verkkokaupassa on?  

Normaalit verkkopankki- ja korttimaksut, Mobilepay, lasku/osamaksu: Klarna ja Walley.
Lisätietoa Toimitus- ja maksuehdot -sivulta. 
Joskus pankkiyhteydet takkuaa tai muuten maksu ei onnistu. Ota silloin yhteyttä viestitse, niin voit maksaa myös tilisiirrolla.

9. Tein tilauksen, mutta en saanut tilausvahvistusta.

Valitettavasti tilausvahvistus menee joissain sähköpostipalvelimissa roskapostiin. Jos ei löydy sieltäkään, ota yhteyttä.

10. Mihin syötetään ale-koodi?

Kassanäkymä on päivittynyt, ja jatkossa ruutu ale-koodille löytyy vasta maksutavan valinnan jälkeen.

11. Haluan palauttaa tilaukseni. Miten toimin? 

Lue ohjeet palautuksesta täältä: Toimitus- ja maksuehdot.
Huomioithan, ettei korvaan sovitettuja korvakoruja voi enää hygieniasyistä palauttaa. Mallaa siis korvakoruja muulla tavoin, jos et ole varma, että haluat ne pitää. Palautus on maksullinen (pois lukien reklamaatiot).